New Month, New Entry and Hopefully New Me

by - July 10, 2023

 


Assalamualaikum and hollaaa I'm back. 


Ya Allah! Lama rasanya tak menulis. Siapa sangka benda yang jadi satu passion dulu, hilang begitu sahaja macam tidak pernah wujud di atas muka bumi ini. Tapi tak mengapa, kita cuba kumpul balik semangat yang lama dan bina balik diri yang baharu, lebih baik daripada sebelum ini. 

Saja nak update. Sekarang dah masuk bulan Julai. And guess what?? Dah hampir setengah tahun rupanya aku bekerja di tempat baharu, kerja baharu dengan orang baharu bersama diri aku yang baharu. Banyak benda yang aku perlu belajar, especially in term of personaliti, kredibiliti dan intergriti sebagai seorang guru. 

Nak jadi pendidik bukannya mudah. Diri sendiri pun tak terdidik, tak terbawa apatah lagi nak memanusiakan manusia. Alhamdullilah aku ada support system yang bagus dan rakan sejawat yang baik belaka. Walaupun terkadang tersungkur juga kerana jalan yang dilalui berliku tapi masih lagi bangkit dan melangkah terus ke hadapan. 

Sedang cuba memperbaiki diri, mengasah diri dan merubah diri menjadi lebih baik, lebih matang dan lebih berwawasan. Dengan izin Allah. Banyak benda sebenarnya yang aku nak cuba buat, nak cuba sesuatu yang baharu orang kata. Walaupun sebenarnya perubahan itu sangat menakutkan bagi aku. Jika itu yang diperlukan untuk menjadi better version of myself, aku akan cuba tempuh. 

Doakan aku semuanya. Doakan juga aku bukan hangat-hangat tahi ayam sahaja untuk menulis. Sebenarnya memang rindu betul untuk menulis tapi apakan daya, bila duduk je depan laptop terus fikiran hilang, hilang fokus, hilang semangat. Jadi hari ini aku mencuba lagi dan Alhamdullilah siap dah satu post. Harapnya aku istiqamah. Seronok juga menulis kembali dan kita cuba untuk kekal begini. 

Semoga berjumpa lagi di post yang akan datang. 







You May Also Like

2 Comments

  1. Semoga dipermudah urusan! :) Tahu-tahu dah lebih setengah tahun ._.

    ReplyDelete

Please be nice while commenting